KÖPVILLKOR OCH LEVERANSINFORMATION


RESERVATION

Vi reserverar oss från eventuella lagersaldofel och slutförsäljningar.


LEVERANS

Din order skickas inom 1-3 vardagar. Därefter tillkommer tid för frakt med Postnord, vanligen 1-3 vardagar. Ordern skickas med paket via Postnords tjänst ”skicka lätt”. Detta gör paketet spårbart både för avsändare och mottagare. För att läsa med om denna tjänst, besök Postnords hemsida. För ordrar som understiger 500 kronor tillkommer en fraktavgift på 69 kronor. Vi bjuder på frakten för ordrar från 500 kronor och uppåt.


RETUR

Vid distansköp har du ångerrätt i 14 dagar efter mottagen leverans. Vid retur står du för frakten oavsett orderbelopp. Varan skickas tillbaka i originalkartong. Vid spårbar sändning står vi för eventuella skador på paket eller borttappade paket orsakade av fraktbolaget. Vid icke spårbar sändning kan vi ej ge ersättning för de varor som skickats om ovanstående skulle inträffa.

När du skickat iväg din retur till oss mejlar du oss på [email protected] Ange ”Retur” i ämnesfältet. I mejlet anger du ordernummer, SKU-nummer på den varan du önskar returnera, aktuellt fraktbolag samt eventuellt sändningsnummer.

När vi mottagit returen och kontrollerat varan returnerar vi pengarna till det konto betalningen gjordes ifrån. Observera att eventuella fraktkostnader ej returneras.


BYTE

Vi tillhandahåller inga byten. Önskar du byta vara får du göra en retur, se instruktioner ovan, och sedan lägga en ny order när du fått tillbaka dina pengar. Detta för att vi har ett begränsat lager och inte kan garantera att vi kommer ha din önskade artikel kvar i lager när vi tar emot en bytesförfrågan. Kom ihåg detta, vi har ett begränsat lager och ett begränsade möjligheter att få in nya varor, vilket gör att du inte kan garanteras att en vara kommer finnas kvar ett par dagar senare.


REKLAMATION

Alla varor kontrolleras innan de skickas från oss. Om en vara skulle vara defekt eller ha skadats i frakten kan du reklamera denna. En reklamation ska göras senast 3 dagar efter kvitterad leverans. Du påbörjar en reklamation genom att först mejla oss på [email protected] Ange ”Reklamation” i ämnesraden. I mejlet anger du ordernummer, SKU-nummer på den vara du önskar reklamera, samt en beskrivning av vad som är defekt. Vi ser gärna att du om möjligt bifogar en bild på varan. När du fått svar från oss kan du skicka tillbaka varan. Denna skickas i originalkartong.

Skickar du reklamationen med en spårbar sändning står vi för eventuella borttappade paket orsakade av fraktbolaget. Vid icke spårbar sändning kan vi ej ge ersättning för de varor som skickats om paketet ej kommer fram.

När vi mottagit returen och kontrollerat varan returnerar vi pengarna till det konto betalningen gjordes ifrån. Observera att eventuella fraktkostnader som tillkom när du la din order ej returneras.


Frågor? Hör av dig till oss så hjälper vi dig.

Mejl: [email protected]

Adress:

Mullessons
Anneforsvägen 37
571 36 Nässjö